საქართველოს რკინიგზა
Fitch Ratings-მა აგვისტოში რკინიგზის BB- გრძელვადიანი საკრედიტო რეიტინგი დაადასტურა.
2021 წლის პირველ ნახევარში საქართველოს რკინიგზის შემოსავლები ლარში 13.2%–ით არის გაზრდილი.
წმინდა ფინანსური ზარალი წლიურად 9.5% -ით გაუმჯობესდა, იმავე პერიოდში, რამაც გამოიწვია 32 მლნ ლარის წმინდა ზარალი 2021 წლის პირველ ნახევარში, რაც 51.3% წლიური გაუმჯობესებაა. –(The net finance loss improved by 9.5% YoY, resulting in a net loss of GEL 32.0mln in 1H 2021, a
51.3% YoY improvement.)
ამასთან, საქართველოს რკინიგზის ტვირთის გადაზიდვის საერთო ტარიფი 7.2% -ით, ხოლო საქართველოს რკინიგზის კონტეინერირებული ტვირთბრუნვის მაჩვენებელი 4.8% -ით შემცირდა.
კონტეინერირებული ტვირთის შემცირება აიხსნება ტრანსპორტირების ფასების დონის 225% -იანი ზრდით. უმნიშვნელო დაღმავალი ტენდენცია შეიმჩნევა სექტემბრის პირველ კვირას, რაც შემდგომი კონტეინერირებული ტვირთისთვის პოზიტიურ პერსპექტივას უზრუნველყოფს.
აღსანიშნავია, რომ სატვირთო გადაზიდვები კვლავ რჩება საქართველოს რკინიგზის შემოსავლების უმსხვილეს ნაწილად, სადაც 2021 წლის პირველ ნახევარში 3%–იანი წლიური ზრდა დაფიქსირდა.
მიუხედავად COVID-19– თან დაკავშირებული მობილობის შეზღუდვებისა 2021 წლის პირველ კვარტალში, ყველაზე დიდი, -40%–იანი ვარდნა სატვირთო მანქანების გაქირავების კატეგორიაში დაფიქსირდა.
საქართველოს რკინიგზის სატვირთო გადაზიდვებმა, 2021–ის პირველ ნახევარში წლიური ზრდის 10.1% შადგინა. რაშიც დიდი წილი შეიტანა ნავთობისა და ნავთობპროდუქტების კატეგორიაში 46,3% -იანმა ზრდამ.
თითქმის ყველა კატეგორიაში დაფიქსირდა ზრდა, გარდა იმპორტისა, რომელიც 12,0% -ით შემცირდა.