ეკონომიკა
09/03/2021

ირაკლი ქარსელაძე: რიკოთი თავისი მასშტაბურობით საუკუნის პროექტია

რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრმა გადაცემა „ბიზნესპარტნიორის ოთხეულში“ სამინისტროს ბიუჯეტის ბოლო 3 წლის რეკორდულ მაჩვენებლებსა და მიმდინარე წლის მასშტაბურ პროექტებზე ისაუბრა.

"ბოლო 3 წელიწადია ბიუჯეტის შესრულების საკითხი აღარ დგას. ფაქტობრივი ხარჯის გათვალისწინებით ის გადაჭარბებითაც კი სრულდება.

ყველა წელი რეკორდულია და მზარდი ტენდენციით ხასიათდება. 2020 წელს, მიუხედავად პანდემიური გამოწვევებისა, სამინისტროს ბიუჯეტმა 2,2 მლრდ ლარი შეადგინა. 2021 წლის დამტკიცებული ბიუჯეტიც 30%-ითაა გაზრდილი (2,367 მლრდ ლარი). გადაჭარბებაა ყველა მიმართულებით, თუმცა, მატება, ძირითადად, ჩვენს მთავარ მიზანს უკავშირდება, რაც მაგისტრალური გზების განვითარებას გულისხმობს", - განაცხადა ირაკლი ქარსელაძემ.

მინისტრის განმარტებით, მაგისტრალური პროექტები მთავარი ამოცანად იწოდება და იმაზე ბევრად მეტია, ვიდრე უბრალოდ გაუმჯობესებული საგზაო ინფრასტრუქტურა. რომ ის არა მხოლოდ ქვეყნის შიგნით აღიქმება დადებით მოვლენად, არამედ რეგიონში ქვეყნის მნიშვნელობას ამაღლებს და მას საერთაშორისო კორიდორების თვალსაზრისით ბევრად უფრო მიმზიდველს ხდის.

„რიკოთის პროექტი საუკუნის პროექტია. წარმოიდგინეთ საუბარია 53 გვირაბსა და 96 ხიდზე, ასეთი რამ ჩვენს ქვეყანაში არც ყოფილა, ამ ეტაპზე ქვეყანაში ჯამში სულ 50 გვირაბი გვქონდა. ცალკე აღნიშვნის ღირსია ქვეშეთი-კობის უწყვეტი 9 კილომეტრიანი საავტომობილო გვირაბი, 15 მეტრიანი დიამეტრის, კლდოვან ქანებში - ამ პარამეტრების გათვალისწინებით ეს გვირაბი მსოფლიოში უნიკალურია.“ - აცხადებს ირაკლი ქარსელაძე.

აღსანიშნავია, რომ ქვეშეთი-კობის მაგისტრალური გზისა და 9 კმ-იანი გვირაბის მშენებლობა, საქართველოში პირველად განხორციელდება გვირაბგამყვანი მანქანის - TBM-ის საშუალებით. TBM-ის დანადგარი ერთ-ერთი ყველაზე მაღალტექნოლოგიური გვირაბგამყვანი მანქანაა.
 
ინფრასტრუქტურის სამინისტროს ცნობით, ამ მეთოდით გვირაბის მშენებლობა მნიშვნელოვნად ამცირებს გარემოზე ზემოქმედებას.
 
სამინისტროში ამბობენ, რომქვეშეთი-კობის არსებული გზა გადის რთულ გეოგრაფიულ მარშრუტზე. ზამთრის დიდთოვლობისა და ზვავსაშიშროების გამო, არსებულ გზაზე გადაადგილება არ არის უსაფრთხო. ახალი მაგისტრალური გზისა და გვირაბის მშენებლობით მოგვარდება მრავალწლიანი პრობლემა და წელიწადის ნებისმიერ დროს ამ მარშრუტზე შესაძლებელი გახდება ავტოტრანსპორტის შეუფერხებლად და უსაფრთხოდ მოძრაობა.